Orientamento al lavoro | A marzo i seminari ER.GO e Unife

26/02/2024

Vita universitaria

ER.GO e UNIFE offrono a studentesse e studenti, a laureate e laureati  servizi finalizzati a ridurre i tempi di passaggio tra Università e mercato del lavoro.

I servizi si articolano in due attività principali

• Seminari informativi e formativi sulle tecniche e gli strumenti  più diffusi per la ricerca di lavoro e sulle opportunità di mobilità internazionale
  • Informazione e consulenza personalizzata  di orientamento al lavoro e sulle opportunità di mobilità internazionale

L’iscrizione ai seminari e la richiesta di colloqui è subordinata a una prima generale registrazione al servizio di orientamento al lavoro di Er.Go e verrà richiesta all’effettuazione del primo accesso.

Per ulteriori informazioni: orientamento.ferrara@er-go.it

Careers Service

The Career Guidance seminars for March 2024 offered by ER.GO and UNIFE are listed below.

ER.GO and UNIFE offer to female and male students and graduates a career service aimed at reducing the transition times from University to the labour market.

The service is organized into two main activities:

• Information and training seminars about the most popular techniques and tools for job search and about international mobility opportunities
  • Information and personalized advice concerning career guidance and international mobility opportunities

Registration for the various activities is subject to an initial general registration with ER.GO  Career  Service and will be requested upon first access.

For further information: orientamento.ferrara@er-go.it