Fisica (L), Fisica (LM) e Master's degree in physics (LM)
Nel curriculum formativo dei corsi di laurea in Fisica (L), Fisica (LM) è previsto il superamento del corso di FORMAZIONE SICUREZZA NEI LUOGHI DI LAVORO AI SENSI DEL D.LGS.81/2008 E S.M.I.: l'idoneità in materia di sicurezza è obbligatoria, oltre che per laurearsi, anche per poter accedere alle attività di laboratorio ed ai tirocini previsti dal percorso di formazione.
Al conseguimento dell'idoneità in materia di Sicurezza non corrisponde acquisizione di crediti formativi e non è prevista alcuna votazione in trentesimi.
Within the curriculum for the Bachelor degree in Master's degree in Physics (LM), successful completion of the course on WORKPLACE SAFETY TRAINING AS PER LEGISLATIVE DECREE 81/2008 AND SUBSEQUENT AMENDMENTS is mandatory.
Proficiency in safety is required not only for graduation but also for accessing laboratory activities and internships included in the study program.
Achieving this safety proficiency does not result in the acquisition of academic credits (CFU) and no grade out of thirty is assigned.