LINGUA INGLESE

Anno accademico e docente
Non hai trovato la Scheda dell'insegnamento riferita a un anno accademico precedente? Ecco come fare >>
English course description
Anno accademico
2017/2018
GABRIELLA CATALINI
Periodo didattico
Annualità Singola
SSD
L-LIN/12

Obiettivi formativi

Obiettivo: Acquisizione delle strutture, funzioni e lessico fondamentale della lingua inglese scritta e orale.Quadro comune europeo di riferimento per la conoscenza delle lingue (QCER) - livello intermediate B1. ¿Struttura del corso: Lezioni frontali, nonché esercitazioni (lettura, scrittura, testo d'ascolto, orale ) in gruppi di competenza omogenea. ¿¿

Nessuno

Grammar
Word order in questions, present simple, present continuous, past simple, regular and irregular (strong) verbs, past continuous, time sequences and connectors, be going to (to plan and predict) present continuous (future arrangements) relative clauses (defining); present perfect (+ yet, just, already); present perfect (in opposition to past simple); indefinite pronouns (anything, something, nothing…); comparative adjectives and adverbs, as…as, superlatives (+ever + present perfect); quantifiers (too, not enough); will, won’t (predictions; decisions; offers, promises); infinitive + to and + ing; have to, don’t have to;, must, mustn’t (obligation, prohibition, lack of obligation); should (advice); if+ present, will + infinitive (first conditional); possessive pronouns; if+ past, would + infinitive (second conditional); present perfect + for and since; passives, used to, might (speculation, possibility); phrasal verb word order; so, neither + auxiliaries; past perfect; reported speech; questions with and without auxiliaries.
Vocabulary
Common verb phrases, spelling and numbers, describing people: appearance and personality, clothes and prepositions of place, holidays, prepositions of time and place: at, in, on; verb phrases, airports, verbs and prepositions, expressions for paraphrasing, uses of make and do; shopping, adjectives ending in –ing or –ed; time expressions, describing a town or a city, health and the body, opposite verbs (buy/sell, win/lose…); verb + back; adjectives and prepositions; a bit, really (modifiers); uses of get; look/look like, miss/lose, bring/take, win/earn, meet/know, say/tell; adverbs of manner; Animals, word building: noun formation; phrasal vebs, similarities, verb phrases.

Phonetics
Writing
¿ Writing informal versus formal letters
¿ E-mails, correspondence
Creative and descriptive

Listening
Conversazione

Metodi didattici

Lezioni 2 volte alla settimana. Esercitazioni (lettura, scrittura, testo d'ascolto, orale e traduzione) in gruppi di competenza omogenea.

Modalità di verifica dell'apprendimento

Appelli: Giugno, Luglio e Settembre 2016, Gennaio 2017 (scritto-vedere parziali on-line, ) ¿
Esame: Prova scritta senza dizionario.. Un “mock exam” (un test sul tipo di quello d’esame che gli studenti potranno auto correggere e che non incide sul voto finale) sarà offerto almeno un mese prima della prova d’esame ufficiale.
Iscriversi via internet usando la vs. password. ¿
Struttura dell'esame scritto: (1ora 15 minuti) ¿
4 esercizi:
- Comprensione
- Comprensione Vero-Falso
- Scelta multipla
- Lettera (100 parole circa) -
Listening (40 minutes)
Per gli studenti FREQUENTANTI verranno somministrate 2 prove parziali, una verso la fine del rpimo, e una seconda alla fine del secondo semestre, il cui voto potrà essere accettato e verbalizzato come esame.

Testo per frequentanti e per non frequentanti:
9780194598880 English File Digital Pre-Int 3rd Ed: SPECIAL C/C (EC+SB&WB C/C+iTUT+iCHE)