Programma di scambio tra Ferrara e Maastricht

Maastricht University students

logo Maastricht

In the mainframe of the exchange agreement between the two universities, Maastricht students enrolled in medical disciplines are selected to attend some courses offered in English language at the University of Ferrara. These courses are offered in different moments during the academic year and, if completed, will be fully recognized by the home institution. These courses are open to Maastricht students, Italian students and other exchange students spending their stay in Ferrara.

Studenti dell'Università di Ferrara

logo unife

Sulla base di una convenzione tra i due atenei, gli studenti di Ferrara iscritti al corso di laurea magistrale a ciclo unico in Medicina e Chirurgia, gli specializzandi e i dottorandi dell'area medica potranno svolgere un soggiorno di studio o un periodo di ricerca finanziato da fondi d'ateneo presso l'Università di Maastricht (NL). Il periodo di studio e le attività svolte verranno pienamente riconosciuti nel curriculum studiorum italiano.

pagina aggiornata il 31/08/17